lunes, 22 de septiembre de 2008

PETROGLIFO DE PROENDOS


En la aldea de Proendos (Sober, Lugo), en plena Ribeira Sacra, se encuentra uno de los pocos petroglifos de esta zona de la provincia. En los últimos años se han localizado algunos grabados en la zona de Chantada y en la comarca de Lemos que vienen a unirse a los ya clásicos de Guitiriz o Sarria, pero Lugo sigue siendo, probablemente, la provincia con menos conjuntos de petroglifos conocidos hasta la fecha, de ahí la excepcionalidad de estos grabados.

A pesar de aparecer citados en la bibliografía y estar recogidos en todo el material turístico de la comarca, los petroglifos de Proendos no aparecen señalizados, por lo que no resulta fácil localizarlos. Se encuentran, además, en el interior de la finca de una vivienda particular, por lo que es preciso solicitar permiso para acceder a ellos. Aunque la Lei de Patrimonio Cultural de Galicia (art. 56.1, entre otros) y su desarrollo normativo al respecto del dominio público de los bienes arqueológicos, el grado de catalogación que por defecto corresponde a los petroglifos y el régimen de acceso y visita de los mismos, lo cierto es que el petroglifo de Proendos, como la inmensa mayoría de los conjuntos, presenta serias dificultades para su localización y acceso, por lo que lo mejor es preguntar en la aldea y esperar tener un poco de suerte.

Se trata de un conjunto de pequeñas dimensiones que aparece grabado sobre una superficie granítica horizontal dispuesta a ras de suelo y parcialmente cubierta por musgos y otra vegetación en la que se localizan al menos dos combinaciones circulares con trazo radial.

6 comentarios:

Carlos dijo...

Saúdos Jorge dun compañeiro de peripecias polos montes do Norte do Barbanza.

Enhoraboa polo blog.

Gourmetdeprovincias dijo...

Carlos:

Non pretende ser máis que unha ferramenta de divulgación, pero agradezo a túa felicitación.

A ver cando temos máis oportunidade de ir ó monte, no Barbanza ou onde sexa.

Apertas.

Anónimo dijo...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
Gourmetdeprovincias dijo...

Samara:

Son o autor. Houbo un problema co teu comentario e foi eliminado, pero non querería que pensaras que o quitei a propósito.

Estiven na túa aldea hai uns meses xunto cun amigo. No meu outro blog publiquei algunha foto: http://gourmetymerlin.blogspot.com/2008/03/gaiteiros-del-sxvi-en-la-ribeira-sacra.html e o meu amigo tamén o sacou no seu: http://www.manuelgago.org/blog/index.php/2008/03/15/proencia-a-cidade-que-reve-baixo-a-terra/

Tivemos a sorte de que un veciño da aldea nos ensinara gravados nos muros, no adro da igrexa e mesmo algúns restos moi interesantes na finca da súa casa.

Seguro que volverei con máis tempo para localizar máis cousas.

Paula Verao dijo...

Ola.
Son a "administradora" dun Blog (www.coladodovento.blogspot.com) no que algunhas persoas, entre as que destaca Alfonso Campos, intentamos publicar todo o referente ó Patrimonio das terras de Sober (aínda estamos comezando, temos moita máis información). Non obstante, a sección dos Petroglifos está bastante completa (http://coladodovento.blogspot.com/search/label/PETROGLIFOS) e(http://coladodovento.blogspot.com/2008/12/petroglifos-de-sober.html).
Ningún petroglifo de Sober está sinalizado e é moi difícil atopalos. A nosa Asociación Cultural O COLADO DO VENTO imos editar trípticos con mapas para localizar os petroglifos e pensamos, en 2009-2010, solicitar axudas para sinalizar os gravados.
Actualmente hai 18 puntos de petroglifos catalogados en Sober, ademais de numerosas rochas con coviñas illadas e dúas penas con coviñas e sucos aínda non catalogadas; tamén se localizaron algúns petroglifos en Pantón, o ano pasado.
Noraboa pola páxina.
Un saúdo.

Gourmetdeprovincias dijo...

Paula:

Moitas gracias polos datos relativos ó patrimonio da vosa zona e á vosa asociación. Non sabía que había tanto petroglifo xa catalogado en terras de Sober, así que haberá que facer outra visita.

Por favor, tenme ó tanto das actividades da vosa asociación en relación con este patrimonio.

Saúdos e parabéns polas vosas iniciativas.